Dag 1 (maar nu echt)

Veel te vroeg opgestaan (zelfs Martijn moest al naar z’n werk…). Maar goed, op schiphol lagen er zowaar twee tickets klaar. Gelukkig was de meneer van KLM wel wakker en wees hij ons op het feit dat we de terugweg hadden geboek vanaf een vliegveld ver buiten Oslo wat niet per openbaar vervoer bereikbaar is… (Gelukkig stond het volgens hem ook heel slecht aangegeven op Internet). Maar drie keer vriendelijk glimlachen lostte ook dat probleem weer op en we reizen nu ongeveer om dezelfde tijd terug (voor thuis, vertrek is pas om 13.00 uur, vluchtnummer komt nog).

Afijn iets meer dan anderhalf uur na vertrek stonden we al weer in Oslo. Weer onderweg was prima en we hadden dan ook een perfekt uitzicht.

Op Oslo hebben we met de hulp van een aantal vriendelijke dames onze reis naar het centrum in een hypermoderne trein geregeld en hadden we ook al een adres van een hostel/hotel in het centrum van de stad.
Het hostel bleek een prima optie, eigen kamer met douche en toilet en stapelbedden voor 4 personen. Prima de ruimte dus.

Nadat we gesettled waren zijn we er met het perfekte weer op uit getrokken voor de verplichte stadsverkenning. Beetje langs de haven gewandeld, bij het kasteel gekeken, het paleis van het plaatselijke opperhoofd bekeken en een beetje door de winkelstraten geslenterd. Al met al een prima middagje. Daarna werd het dringend tijd voor een tukje in het park en een stevige avondmaaltijd in de vorm van … burgers natuurlijk.

‘s Avonds hebben we een poging gedaan de door ons meegenomen fles wodka soldaat te maken. Morgen zullen wij ons offensief moedig doorzetten en we zullen niet eerder opgeven voordat we eeuuuhh, de fles gekopt hebben zeg maar.

Zo, dat was het voor vandaag, stelletje snødærds! (beroemd noors scheldwoord)