Dag 6 – Regenwoud en Beren!

Vanochtend na opnieuw 10 uur (!) prima slaap en een ontbijtje bij de Common Loaf and Bakery Shop (dat koffietentje) stonden we (Martijn, Paul en ik) om negen uur bij Sea Trek, de organisatie waarmee we een tripje naar een korte regenwoud-wandeling zouden gaan maken. Ondanks dat het opnieuw prachtig weer was, werden we in zwemvest gehesen en vertrokken we met een Glass Bottom Boat (waarin je met hoog water niet veel bijzonders ziet) naar Mears Island.

We werden afgezet, na een kwartiertje varen, op het begin van de boardwalk, waar we een korte wandeling konden maken, over de vlonders. Het was schitterend: we waren de eersten en behalve nog een Belg was er niemand mee, dus het was ontzettend stil. Je loopt tussen gigantische eeuwenoude ceders en hoewel natuurlijk niet tropisch is het onmiskenbaar een regenwoud! Heerlijk. De oudste boom wordt de “hanging garden” genoemd en is 1200 jaar oud! Stel je voor… Hij is ook reusachtig: 21 meter in omtrek. Erg mooi.

Na een uurtje werden we weer opgepikt door de boot en hebben we tot drie uur de tijd doorgebracht met lunchen, lezen en luieren. En van het uitzicht genieten vanuit het hostel, waar vandaan we onder andere een kingfisher (ijsvogel)paartje kunnen zien.

Om 3 uur begon de bear-watch-trip. Opnieuw in (nu echt overbodig) pak 3 uur lang tussen de eilandjes door. De eerste stop was meteen raak: een moeder met twee jongen! Ze verdween al na een paar minuten, maar we konden behoorlijk dichtbij komen. Heel erg lief! Daarna een korte ontmoeting met een jong mannetje, van redelijk ver af. Toen we het voor de rest al bijna hadden opgegeven kregen we de uitsmijter: op 10 meter van de boot een volwassen mannetje,waar we wel 10 minuten van mochten genieten. Hij liet zich niet storen tijdens het eten! Super!

Drie uur later waren we terug. Opnieuw een superdag! Straks gaan we bbq-en en morgen hebben we een lange reisdag. Eerst terug naar Vancouver waar we de huurauto’s ophalen en daarna rijden we door naar Whistler. En dan richting natuurparken. We zijn benieuwd hoe het nu met de bosbranden gaat…