Dag 3 Kenai schiereiland

Om een uur of 8, het is al weer uren licht, staan we op om aan een relaxte dag te beginnen. Toch wel lekker: van de jetlag hebben we weinig last maar we gingen niet voor niets op vakantie. Elke ochtend maakt het kookteam van de dag iets lekkers klaar: scrambled eggs, pancakes of french toast (wentelteefjes). Gecombineerd met vers fruit, cereals, brood en allerlei beleg is het meer een ontbijt dat je in een goed hotel zou verwachten. Na het ontbijt maken we ons lunchpakketje klaar en zijn we klaar voor de dag.
In de loop van de ochtend vouwen we ons weer alle 14 in de minivan voor een korte rit. We parkeren bij de start van een hike trail en splitsen in een snelle en een langzame groep. Na de “bear talk” van Kris weten we alles over het verschil tussen bruine en zwarte beren en wanneer we een goed gesprek met een eventuele beer moeten beginnen, ons voor dood moeten houden of moeten gaan stoeien met 300 kilo hongerige ellende. We starten onze wandeling: over een smal pad dat af en toe bijna verdwijnt lopen we door de wildernis stukje bij beetje een heuvel op. Onderweg zien we allerlei bijzondere planten en een visarend. Na ongeveer anderhalf uur staat iedereen bij een meer, een van de Fuller Lakes. De lunchpakketjes komen tevoorschijn en we genieten van het uitzicht over het meer en het zonnetje.
Na een half uurtje gaan de sportievelingen verder terwijl de zonaanbidders bij het meertje blijven zitten. Harro bereikt na een half uur door de modder lopen een hoger gelegen meer. Ondertussen ziet Eveline haar eerste beer! Met het blote oog is het niet meer dan een bewegend stipje op de sneeuwvlakte op een berg aan de overkant van het meer, maar met een verrekijker is goed te zien dat het een zwarte beer is.
Als de groep weer compleet is zien we ook nog een aantal bighorn sheep. Tevreden keren we terug naar de bus. Op de camping komen enorme steaks voor het avondeten tevoorschijn. Tijdens het koken wordt er nog wat vis voor het toetje gevangen.
Na het eten vertrekt een deel van de groep met de bus naar een plek waar het ook goed vissen is. Nadat er wat mensen hengels hebben gehuurd, gaan we richting de Russian River om wat zalm aan de haak te slaan. Onderweg worden we getrakteerd op twee elanden die rustig langs de weg staan te grazen: de eerste vangst is binnen.  Harro zorgt dat er ook bier meegaat, gooit een paar keer een hengel uit, en besluit dat bierdrinken het interessantere deel van vissen is. Een aantal mannen doen beter hun best en uiteindelijk gaan we terug naar het kamp met een prachtige zalm die nog snel even wordt gefileerd.
Eveline maakt van de gelegenheid gebruik om 1 van de 2 douches op de camping in beslag te nemen voor deze om 21 uur dicht gaan en gaat daarna lekker vroeg slapen. Als de vissers terugkeren ligt het kamp er uitgestorven bij.