Usambara mountains

Vervolg dag 18

Onderweg naar Usambara mountains lunchen we onder een sausage-tree (worstenboom). Aan deze boom hangen grote vruchten die lijken op een grote worst, deze vruchten worden door geen enkel dier gegeven. Vreemd genoeg zijn de vruchten zo zwaar dat ze zelfs niet blijven drijven.

Na een lange, saaie en vooral hete reisdag draaien we om 4 uur van de hoofdweg af, een uur lang slingeren we de bergen in. We stijgen snel en het wordt koeler in de bergen. We overnachten in Lushoto op de Lawn camping.

Dag 19

We maken een wandeling van 3 uur met onderweg een prachtig uitzicht over de masai vlakte. Van het regenwoud in deze omgeving is niet veel meer over, we zien dan ook geen echt regenwoud tijdens de wandeling. Wat we wel zien zijn enkele kameleons, bijzonder fascinerende dieren. We krijgen een prima lunch met heerlijk brood, jam, fruit en kwark.

In de middag bezoeken we een weeshuis. Het weeshuis ziet er redelijk netjes uit, al is het aangrijpend om de kamer te zien waar de kinderen verblijven die HIV-positief zijn. We zijn nog op zoek naar het adres van dit weeshuis, dus als je dat hebt of binnenkort deze reis maakt probeer dan het adres te achterhalen en stuur deze naar mij.

Na een drankje op het terras bij de camping pakken we de koffers opnieuw in, vanavond is de laaste dag in de tent.

Dag 20

Om 7 uur vertrekken we voor een lange reisdag naar Dar-es-salaam, waar we om 3 uur aankomen. In het begin is het koud, flarden mist hangen tussen de bergen. In de truck pakken sommige mensen de slaapzak en gaan daar onder zitten. Langzaam dalen we af uit de bergen en wordt het warmer. Aangekomen op de Masai vlakte aan de voet van de bergen is het weer zeer warm. We lunchen vlak bij een waterpoel waar de Masai de koeien laten drinken en de was aan het doen zijn.