Een lange reis

Gisterenochtend ging de wekker erg vroeg: om 04:45 uur. Na een eenvoudig ontbijt en de laatste dingen te hebben ingepakt werden we tegen zessen opgehaald om naar de luchthaven te worden gebracht.

Daar begon de eerste ellende (nee, geen stress, we zijn nog met vakantie). Onze vlucht had ruim een uur vertraging. Even na elven vertrokken we pas. Gelukkig hadden we een ruime overstap in Parijs, dus dat zorgde niet voor al te veel problemen. Ook geen last gehad van de storm. Vanochtend hoorden we dat een ander KLM vliegtuig bij de landing in de problemen was gekomen. Wat minder prettig was, was dat onze bagage nog in Parijs bleek te staan. Daar kwamen we op Schiphol achter. Bijna 2 uur in de rij gestaan om een formulier in te vullen (de servicebalie draaide overuren omdat veel mensen door vertragingen aansluitende vluchten hadden gemist). Met de laatste trein naar Den Haag. Met 20 euro van de KLM voor een taxi. Trams rijden er om 01:30 uur niet meer.

Onze bagage is nog onderweg. Wij kijken alvast terug op een hele mooie reis. De hotels op La Digue (Fleur de Lys) en Praslin (Paradise Sun) raden we iedereen aan. Over ons laatste hotel op Mahé (Sunset Beach) zijn we minder enthousiast (met name als gevolg van het restaurant dat niet zo geweldig is). Foto’s volgen.