Dag 3. Kaapstad – Kaaps Schiereiland

Vandaag gaan we echt beginnen met de trip, maar tot 12 uur hebben we vrij in Kaapstad. Met een groep van acht man hebben we besloten om in de ochtend de Tafelberg te bezoeken. Na een vroeg ontbijt staat de door onze vriendelijke hotel neus geregelde taxi bus al klaar en vouwen we ons met acht man in de wat kleine auto. Een korte tocht door Kaapstad en we staan bij de kassa’s voor de kabelbaan naar boven. Boven aangekomen genieten we van het prachtige uitzicht over de stad en van de natuur op de berg zelf en zien we steeds meer mensen van onze groep rondlopen.

Als we na een tijdje weer beneden aankomen, zien we ook dat we een goede beslissing hebben genomen om op tijd te gaan: er staan enorme rijen mensen voor de kassa en de kabelbaan zelf. Eenzelfde taxi brengt ons weer razensnel bij ons hotel waar we Theodor en Andor weer terugzien. We gooien de bagage in de overlander en we zijn nu echt op weg!

De eerste tocht brengt ons naar het zuiden in de richting van de Kaap de Goede Hoop. We rijden langs een prachtige kustweg waar we genieten van het uitzicht over zee en zelfs in de verte een aantal walvissen zien. Na diverse fotostops komen we aan bij een kleine pier waar een vis-snackbar zit. Hier lunchen we met fish & chips en afrikaanse lekkerbekkies (die weer niets te doen hebben met de ons bekende lekkerbekjes). We vervolgen onze tocht naar het natuurpark rond de Kaap en hier lopen we met de hele groep een uurtje rond. We zien wat kleine beesten, waaronder een ‘Dassie’ (klein knaagdier) die compleet gedrogeerd lijkt en zich makkelijk laat fotograferen. Uit de truck zien we ook nog een aantal struisvogels rondrennen, waaronder een paar met een hele vloot baby-struisjes.

Eindpunt van deze dag is Simon’s Town, waar we gaan overnachten in een simpel hostel. Voordat we daar aankomen hebben we nog een korte stop bij een pinguin kolonie langs de kust, waar we weer uitgebreid foto’s maken. Nu blijkt ook dat we een hele groep foto-fanaten op de reis hebben… steeds grotere lenzen en steeds mooiere camera’s komen tevoorschijn.

Het hostel is simpel maar prima, we slapen uiteindelijk met 4 man op een kamer in stapelbedden. We eten met zijn allen in een prima  restaurantje in Simon’s Town en liggen bij gebrek aan gezellige kroegen al redelijk vroeg op een oor.